7. Marts 2016

Adwords-ændringer

Ændringerne i korte træk

Det skete på en fredag! Den 19. februar 2016 ifølge searchengineland.com.  Her rullede Google en ændring ud, som uden tvivl vil få konsekvenser for Adwords og SEO. Her er de ændringer som kan påvirke dine Google Adwords - i korte træk:
Ændringerne påvirker udelukkende desktop-søgeresultater på Google.com og hos Google search partners.

  • Betalte tekstannoncer i højre side er fjernet
  • Antallet af viste tekstannoncer er øget fra maks. 3 stk. til 4 stk.
  • Op til 3 stk. tekstannoncer i bunden efter de organiske søgeresultater.
  • Totale antal annoncer indskrænkes fra 11 stk. til 7 stk.
  • “Product listing ad blocks” and “Knowledge Panels” vises stadig I højre side af søgeresultaterne.
  • Det antydes at ændringerne også kan have store konsekvenser for SEO.
     

Kilder:
FAQ: All About The Changes To Google’s Ad Layout On Desktop Search Results
Confirmed: Google To Stop Showing Ads On Right Side Of Desktop Search Results Worldwide

[unex_ce_button id="content_e4pbkpjxz" button_text_color="#ed5641" button_font="regular" button_font_size="18px" button_width="auto" button_alignment="center" button_text_spacing="0 px" button_bg_color="" button_padding="10px 45px 10px 45px" button_border_width="2px" button_border_color="#ed5641" button_border_radius="100px" button_text_hover_color="#ffffff" button_text_spacing_hover="1px" button_bg_hover_color="#ed5641" button_border_hover_color="" button_link="/blog/" button_link_type="url" button_link_target="_self" has_container="1" in_column=""]Tilbage til blogoversigten[/ce_button]